fredag 23 maj 2014

Ökat på innehavet i ARCP

Kursen för ARCP sjönk rejält för ett par dagar sedan, så jag tog tillfället i akt att öka på mitt innehav med ytterligare 500 aktier till kursen $12,2. Använde den återstående likviden efter försäljningen av Oriflame tillsammans med månadens utdelningar.

Att ARCP sålde sina köpcentrum till ett annat bolag istället för att skapa ett nytt bolag med enbart köpcentrum är OK för min del. Att man samtidigt beslutar att öka antalet aktier är jag mindre belåten med, men jag får väl, tills motsatsen är bevisad, förlita mig på att ledningen i ARCP har fattat ett vettigt beslut.

Dags för mitt vanliga månadsinköp nästa vecka och just nu så lutar det åt ytterligare ett amerikanskt bolag för att dra nytta av att få utdelningar även resten av året. Andra halvan av året så hoppas jag på bättre (lägre) kurser på svenska bolag så jag kan öka andelen svenskt i portföljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar