måndag 2 februari 2015

Nya inköp

Tillbaka efter två veckors semester. På flyplatsen innan avfärd till vårt resmål så passade jag på att dubbla innehavet i MAIN till kursen $27,78 (USD/SEK 8.1168). Två veckor senare, strax innan vi flög hem igen, så blev det inköp av 60 XOM till kursen $86,07 (USD/SEK 8,2811), 70 PM till kursen $80,40 (USD/SEK 8.2811) och 100 PG till kursen $85 (USD/SEK 8,2879).

Annars har jag hållit mig borta från aktiemarknaden under semestern vilket inte har varit alltför svårt då jag inte ser några köplägen i de bolag jag är intresserad av på den svenska börsen och enbart ett fåtal köpvärda eller nästan köpvärda amerikanska bolag.

2 kommentarer:

  1. Är inte amerikanska börserna högre värderade än den svenska?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det säkert vara, men jag tittar enbart på enskilda bolag och i det fallet så är samtliga svenska bolag (som jag är intresserad av) för dyra, medan det för de amerikanska bolagen så finns det ett fåtal bolag jag kan tänka mig att köpa redan nu och ytterligare några om kurserna dippar lite...

      Radera