söndag 12 juli 2015

Det ska vara tråkigt att investera

Har tittat till portföljen lite väl ofta den senaste tiden, så kommande vecka ska jag försöka undvika att logga in hos min nätmäklare. Veckan därpå så kommer jag bara logga in den 24 juli för månadens inköp (om det finns något köpvärt) och därefter så är tanken att hålla mig borta från min nätmäklare till den 24 augusti då det är dags för nästa inköp. Förutom att inte logga in hos min nätmäklare så ska jag även försöka undvika att kontrollera aktiekurserna för våra innehav på annat vis.

Tidigare så fungerade det bra för mig med inköp vid en fast datum varje månad, men efter att ha suttit med en större summa likvida medel i portföljen så föll jag tillbaka till att kontrollera kurser i stort sett dagligen, så nu är det dags att bryta denna dåliga vana.

Det är helt enkelt dags att göra det mekaniskt och tråkigt att investera igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar