fredag 11 oktober 2013

Budgetkaos i USA blev tillfälle till nya inköp

Inför nuvarande kvartal så hade jag satt upp en lista på vilka bolag jag var intresserad av och till vilket pris. Oron i USA över budget och lånetak fick både aktiekurser och dollarkurs att dippa lite extra och flera av bolagen på min lista blev köpvärda, så i början av veckan fyllde jag på med fler aktier i Target Corporation (50 aktier), Kinder Morgan (90 aktier), Exxon Mobil (53 aktier) och Coca-Cola (85 aktier).

Jag har även bestämt mig för att sälja innehavet i Sandvik och har nu sålt två tredjedelar i två omgångar. Säljlikviden har investerats i Investor A (160 aktier) och Swedbank (100 aktier).

Utöver det köp som kan finansieras med en försäljningen av resten av innehavet i Sandvik, så har jag ytterligare fyra bolag på min lista som kan bli aktuella för inköp i år, ett nytt och tre befintliga innehav, men i slutändan så beror det på hur köpvärda dessa bolag blir under resten av året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar